Tuesday, July 29, 2008

Layan Nasyid laa pulakk!


Tahun 1995-96 kt Smaasza dulu, aku suka jugak dengar sahabat-sahabat kita dari group Thanawi seperti Solahuddin, Luqman, Budi, Munir dll perform lagu-lagu dari kumpulan The Zikr seperti Secerah Pawana, Perantau, Seindah Sentuhan Mata dan lain-lain masa ada event apa ntah kat sekolah. Dengan beserban dan berjubah putih serta paluan rebana gedebak-gedebuk aku perhatikan dari jauh dalam dewan sekolah. Best jugak lagu diorang nih. ( Sebelum tu tak tau pun kumpulan The Zikr ni ada)..Sekali aku selak-selak akhbar 2-3 minggu lepas ada ulasan pasal album Nasyid Nostalgia Memori The Zikr oleh Nazrey Johani, ex-Raihan..terus aku ke kedai CD, angkat satu CD dengan harga RM28..

Berbaloi beb..petang-petang jumaat balik dari Bangi ke Pilah melalak dalam keta dengan bini aku layan lagu ni sambil-sambil layan corner maut kt Bukit Putus..perghh...syok siott..naper? x pecayer?..heheheh!!

p/s: sekali sekala layan lagu nasyid ok wat...hhhee

~peja~

No comments: